DIVADLO


INSCENACE S DIVADELNÍMI SOUBORY DOSPĚLÝCH, ve kterých jsem se společně s přáteli realizoval jako scénárista, režisér, scénograf a herec.

TUI LIKU A DUCHOVÉ
příběh ze souostroví Fidži (2003)

ŽIRAFÍ OPERA
hořká komedie z ponapoleonské Paříže (2005)
Žirafí opera

SESTRA TRAVIČKA
tragikomedie podle staročeské lidové písně (2008)

NA HROBĚ BUBNUJÍ PADAJÍCÍ POMERANČE
životní drama básníka Konstantina Biebla (2012)

POSLOUCHÁM SVÉ DÍTĚ
Obrazy z rodinného života v zrcadle vzpomínek, poezie, písní, příběhů a koláží francouzského básníka Jacquesa Préverta. (2015)


INSCENACE S DĚTMI V ZŠ BRATRSKÁ, kde se udržovala tradice starého původu. Tzv. školské divadlo, které sloužilo jako jedna z účinných, u dětí většinou oblíbených výchovných a vzdělávacích metod, se hrávalo v mnoha školách už od středověku. Jeho metody dále rozvíjel Jan Amos Komenský ve své Škole hrou. Při rétorické práci se studenty na gymnáziích je využívali také Jezuité a později mnoho dalších učitelů.
Děti ze všech pěti ročníků prvního stupně a z přípravné třídy (přibližně 130 dětí ve věku mezi 6 a 11 lety) každý rok společně nastudovaly divadelní hru, kterou před začátkem vánočních prázdnin představily publiku, složenému především z rodičů, příbuzných a kamarádů. Při tak vysokém počtu herců a diváků bylo zapotřebí velké divadelní scény. Škola si proto pronajímala Salesiánské divadlo v Kobylisích.
Uvedení hry bylo jedinečným zážitkem pro hrající děti i publikum. Témata her (scénář vždy vytvářel někdo z učitelů nebo přátel školy) nebývala jen typicky vánoční, s koledami a příběhem svaté rodiny. Jejich obsah ale s náladou Vánoc souvisel. Děti se na tvorbě inscenace aktivně podílely a příprava i nastudování hry se tak stávala jejich společným, intenzivním, přibližně 2 až 3 měsíce trvajícím výukovým projektem. Učily se při něm nejen dovednostem, které souvisejí s hraním divadla, ale získávaly i mnoho dalších praktických zkušeností přímo ze života. Přestože účast na projektu nebyla povinná, žáci Bratrské školy se každoročního společného tvoření rádi zúčastňovali. Byla pro mě radost, že jsem několik let mohl být scénáristou a režisérem těchto her.

TŘI LODĚ PLOUT JSEM VIDĚL DNES
vánoční cestování Evropou (2015)

CHLAPEC JMÉNEM GIOTTO
dramatizace stejnojmenné italské knihy Paola Guarnieriho a Bimby Landmannové, psané podle legendy o dětství významného středověkého malíře (2016)

LABYRINT SVĚTA A RÁJ SRDCE
moderní převyprávění alegorického „dramatu“ Jana Amose Komenského o pochybujícím poutníkovi, který obtížně hledá své místo ve složitém světě s pomocí dvou kontroverzních průvodců (2017)

SHALOM CHAVERIM – OSM CHANUKOVÝCH SVĚTEL
židovské pověsti, legendy, pohádky, bajky a písně, vyprávěné a zpívané během osmi večerů svátku Chanuka, představují osudy židovského národa v různých obdobích historie a v různých zemích světa (2018)

CESTA KOLEM SVĚTA ZA 80 MINUT
adaptace slavného Verneova románu o dobrodružné sázce gentlemana Philease Fogga, odvaze a přátelství (2019)